چیلر هوا خنک اسکرال چیست ؟- چیلر هوا خنک اسکرال- شرکت دانش بنیان فراسا
5/5 - (1 امتیاز)

چیلر هوا خنک اسکرال

چیلر هوا خنک اسکرال ، دستگاهی است جهت خنک کردن هوای محیط داخلی که در بیرون از ساختمان تعبیه می‌شود. کار چیلر هوا خنک اسکرال ، خنک کردن آب است که در فضاهای مسکونی ، تجاری و اداری توسط فن کوئل‌ها و یا هوا رسان‌ها، محیط داخلی را خنک یا گرم می‌کند. کارکرد چیلر بر اساس سیکل تبرید تراکمی می‌باشد و نحوه کمپرس گاز به وسیله کمپرسورهای اسکرال می‌باشد.

چیلر هوا خنک اسکرال چیست؟

چیلر به معنای خنک‌کننده می‌باشد. در واقع کار چیلر خنک کردن مایعی است که توسط پمپ‌ها به داخل ساختمان هدایت می‌شود. هوا خنک به معنای خشک شدن کندانسور چیلر توسط هوا می‌باشد. کندانسور چیلر هوا خنک از کویل‌هایی با فین‌های مسی تشکیل شده که هوای محیط توسط فن‌های چیلر از روی کندانسور عبور می‌کند.

در انتها اسکرال به معنای نحوه کمپرس کردن گاز مبرد در کمپرسور می‌باشد. انواع چیلر از نظر نوع کندانسور چیلر آب خنک اسکرال ، چیلر هوا خنک اسکرال می‌باشد.

چیلر تراکمی اسکرال (چیلرهای مجهز به کمپرسور)

کمپرسورهای اسکرال به طور معمول در چیلرهایی با ظرفیت کم، مثلاً 3 تا 25 تن تبرید به ازای هر کمپرسور و به طور عمده جهت پروژه تهویه مطبوع استفاده می‌شود. کمپرسورهای چیلر اسکرال حاوی دو مارپیچ حلزونی به نام اسکرال برای بالا بردن فشار گاز مبرد هستند.

قیمت چیلر مدولار تیکا

کار این گونه چیلرها به این صورت است که غالباً یکی از مارپیچ‌های حلزونی ثابت بوده و دیگری دایره‌وار در حال چرخش است. طوری‌که گاز مبرد بعد مکش توسط چرخش مارپیچ متحرک و انتقال به درون مارپیچ ثابت، مابین دو مارپیچ متراکم می‌شود، در نهایت از فضای میانی در مارپیچ ثابت، با فشار خارج می‌شود.

چیلر هوا خنک اسکرال چیست ؟- چیلر هوا خنک اسکرال- شرکت دانش بنیان فراسا

مزایای چیلر هوا خنک اسکرال

  • مقرونه به صرف بودن قیمت چیلر اسکرال
  • امکان طراحی و ساخت با در نظر گرفتن مکان پروژه
  • دارا بودن تجهیزات جانبی با کیفیت جهت کارکردن راحت چیلر اسکرال
  • مصرف نشدن آب به علت احتیاج نداشتن به برج خنک‌کننده
  • قابل کار کردن در منطقه‌هایی که رطوبت بالایی دارد.
  • دارای طراحی بر پایه آخرین تکنولوژی و ایمن
  • امکان نصب گرمکن کمپرسور جهت استفاده در مواقع سرد سال
  • دارا بودن عمر طولانی
  • کارکردن کندانسور با بازده بالا
  • کارکرد چیلر اسکرال در مقایسه با دیگر کمپرسورها به علت وجود نداشتن قطعات متحرک ، با صدای خیلی پایین است.
  • نصب و حفاظت راحت
  • امکان کارکردن چیلر هوا خنک اسکرال حتی اگر یکی از کمپرسورها بسوزد.
  • دارای اندازه کوچک و امکان نصب شدن در فضاهای آزاد
  • دارا بودن الگوریتم جهت کنترل چیلر اسکرال
  • به دلیل وجود چندین کمپرسور اسکرال، مصرف برق کاملا بهینه می‌باشد.
  • کار کردن بدون هیچگونه لرزش

بیشتر بدانید : چیلر اسکرو هوا خنک تیکا Ticaچیلر سانتریفیوژ تیکا

معایب چیلر هوا خنک اسکرال

عموماً چیلرهای هوا خنک اسکرال در خارج از ساختمان کار گذاشته می‌شوند، به همین علت کمپرسورهای آن‌ها امکان دارد سر و صداهایی را تولید کنند که مناطق اطراف می‌توانند بشنوند.

چیلر هوا خنک اسکرال چیست ؟- چیلر هوا خنک اسکرال- شرکت دانش بنیان فراسا

تأثیر دمای محیط در عملکرد چیلرهای هوا خنک

با افزایش دمای محیط، دمای تقطیر مبرد در کندانسور هم افزایش می‌یابد. با افزایش دمای کندانس و کاهش اختلاف دمای محیط و دمای کندانس سطح تبادل حرارتی کندانسور افزایش می‌یابد و کندانسور بزرگتر می‌شود.

به بیانی دیگر برای یک مدل کمپرسور با توان مشخص، با افزایش دمای محیط، کندانسور بزرگتر و با کاهش دمای محیط، کندانسور کوچکتر می‌شود.

پس به زبان ساده‌تر چیلر هوا خنک برای مناطق گرمسیری دارای ابعاد بزرگتر و قیمت بالاتری هست و برای مناطق سردسیر دارای ابعاد کوچکتر و قیمت پایین‌تری هست.

پیشنهاد می‌کنیم چنانچه دنبال چیلر با قطعات کیفیت بالا هستید با کارشناسان شرکت دانش بنیان فراسا تماس حاصل نمائید.

افزایش دمای محیط باعث کاهش محسوس سرمایش تولیدی توسط کمپرسور و افزایش مصرف برق می‌شود.

بعنوان مثال کمپرسور اسکرو مدل CSH-7553-70Y در دمای کندانس 48 درجه سانتی‌گراد 107.5 کیلو وات سرما تولید می‌کند و مصرف برق آن 32.3 کیلو وات است اما همین کمپرسور در دمای کندانس 60 درجه سانتی‌گراد 86.6 کیلو وات سرما تولید می‌کند و مصرف برق آن به 41.4 کیلو وات می‌رسد.

به‌طور کلی چیلر هوا خنک، راندمان پایین‌تر و مصرف انرژی بیشتری نسبت به چیلر آب خنک دارد اما هزینه نگهداری پایین و امکان استفاده از آن در هر نوع اقلیمی مخصوصاً مناطق با رطوبت نسبی بالا مانند شهرهای شمالی و جنوبی کشور، آن را جزء انتخاب‌های اصلی طراحان و مشاوران قرار داده است.

قیمت چیلر هوا خنک اسکرال

موقع خرید چیلر هوا خنک، عامل‌های گوناگونی روی قیمت آن تأثیرگذار هستند. از جمله موارد می‌توان کیفیت قطعه‌های به کار گرفته شده در چیلر هوا خنک اسکرال، نوع مدل کمپرسور و کندانسور، صفر بودن یا نبودن چیلر، سود سازنده چیلر و متغیرهای دیگر را نام برد.

محل قرارگیری

چیلر هوا خنک می‌بایست در فضای باز و معرض هوا باشد تا گردش هوا بر روی سطح کویل باعث تبادل حرارت و تقطیر مبرد شود.

از آنجایی که صدا و لرزش چیلر هوا خنک نسبت سایر انواع چیلر بیشتر است پس در جانمایی و تعیین محل قرارگیری آن می‌بایست دقت شود.

در صورتی که چیلر هوا خنک در بام نصب می‌شود می‌بایست وزن و لرزش آن در محاسبات سازه و اسکلت ساختمان در نظر گرفته شده باشد و در صورت امکان از شاسی، لرزه‌گیر و ساپورت‌های مناسب در هنگام نصب استفاده گردد.

جهت مشاوره خرید چیلر هوا خنک شرکت دانش بنیان فراسا به صفحه تماس با فراسا مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول
چیلر هوا خنک برای چه نوع آب و هوایی مناسب می‌باشد؟

5/5 - (1 امتیاز)

چیلر هوا خنک قابل استفاده برای هر نوع اقلیمی مخصوصاً مناطق با رطوبت نسبی بالا می‌باشد اما از چیلر آب خنک صرفاً در مناطق با رطوبت نسبی پایین استفاده می‌شود. پس از چیلر آب خنک نمی‌توان در شهرهای شمالی و جنوبی کشور استفاده کرد.

صدا و لرزش چیلر هوا خنک بیشتر است یا آب خنک؟

5/5 - (1 امتیاز)

به دلیل بزرگ‌تر بودن کمپرسورهای چیلر هوا خنک نسبت چیلر آب خنک در ظرفیت‌های برودتی نامی مشخص و مجهز بودن چیلر هوا خنک به فن، طبیعتاً صدا و لرزش چیلر هوا خنک بیشتر می‌باشد.

فضای مورد نیاز برای نصب چیلر هوا خنک چقدر است؟

5/5 - (1 امتیاز)

برای فضاهای آپارتمانی، چیلر هوا خنک را هم می‌توان به صورت مرکزی و هم مجزا جهت هر واحد طراحی و تولید نمود. چیلر  هوا خنک مرکزی را می‌بایست در پشت بام یا محلی که جریان پیوسته هوا باشد نصب کرد و برای مینی چیلر هوا خنک علاوه بر فضاهای ذکر شده می‌توان از تراس هر واحد جهت نصب استفاده نمود.

عمر مفید چیلر هوا خنک چند سال می‌باشد؟

5/5 - (1 امتیاز)

با توجه به ساختار و فشار کاری بالای چیلر هوا خنک و نوع کاربری و اقلیمی که در آن کار می‌کند، می‌تواند بین 20 الی 30 سال متغیر باشد.

مدت زمان تولید چیلر هوا خنک چقدر است؟

5/5 - (1 امتیاز)

با توجه به ظرفیت برودتی چیلر هوا خنک، زمان ساخت آن از 20 روز کاری الی 80 روز کاری می‌تواند متغیر باشد اما بطور کلی زمان مورد نیاز جهت چیلر هوا خنک بیشتر از چیلر آب خنک می‌باشد.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید